obrazek_2

Serwis klimatyzacji samochodowej – Gorzów Wlkp.

W zakresie klimatyzacji samochodowej firma „Szaniec” oferuje usługi:

  • kontrola poziomu i uzupełnienie czynnika chłodzącego
  • sprawdzenie szczelności układu
  • osuszanie gazu i wymiana oleju w układzie
  • wymiana filtra przeciwpyłkowego i osuszacza
  • odkażanie mikrobiologiczne (OZONOWANIE)
  • naprawy bieżące

Prowadzimy także serwis klimatyzacji:

  • autobusów
  • ciągników siodłowych (tirów)
  • tramwajów
  • kombajnów rolniczych
  • szynobusów
Oprócz serwisu klimatyzacji:
  • wymiana klocków hamulcowych
  • wymiana amortyzatorów
  • wymiana płynów eksploatacyjnych (olej silnikowy, płyn hamulcowy itp.)
  • diagnostyka samochodowa (reset usterek)
 obrazek_1

Serwis klimatyzacji samochodowej

OZONOWANIE

Jeżeli masz problemy z usunięciem przykrego zapachu. ZRÓB OZONOWANIE.

OZON zabija: bakterie, wirusy, zarodniki, pleśnie i wszystkie inne mikroorganizmy
OZON niszczy: środki chemiczne powodujące skażenie (pochodzące z emisji paneli, dywaników, izolacji, farb, lakierów do drewna i z tworzyw sztucznych
OZON eliminuje: przykre zapachy organiczne jak i nieorganiczne – niszcząc lotne cząstki, które przenoszą zapachy. Ozon nie kryje nieprzyjemnych zapachów, ozon je usuwa.

DLACZEGO UKŁAD KLIMATYZACJI MUSI BYĆ SERWISOWANY?

  • Ponieważ w naturalny sposób nawet z całkowicie szczelnego układu ubywa rocznie ok. 10 do 15 proc. czynnika chłodniczego.
  • Ponieważ inaczej nie można zagwarantować smarowania kompresora.
  • Ponieważ wilgoć w układzie może spowodować poważne uszkodzenia.

Klimatyzator samochodowy traci 75% swej wydajności chłodzenia powietrza, gdy w układzie krąży połowa wymaganej przez konstruktora ilości czynnika chłodniczego. W ciągu jednego roku poprzez przewody i złącza z układu ubywa ok. 10 do 15 proc. czynnika. Oznacza to, że już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega drastycznemu ograniczeniu. Ponadto czynnik krążący w układzie klimatyzacji jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. Kompresor wymaga obecności tego oleju, bez niego nie jest smarowany. Jeśli w układzie jest za mało czynnika, do kompresora dociera zbyt mało oleju. Może to doprowadzić do kompletnego zatarcia sprężarki, w konsekwencji konieczna będzie jej wymiana lub gruntowna naprawa. Taka wymiana pociąga za sobą wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Można takiej ewentualności uniknąć, poddając układ klimatyzacji corocznemu przeglądowi. Ponadto czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego poprzez materiał, z którego wykonane są elastyczne przewody połączeniowe. Część wilgoci zatrzymuje i odfiltrowuje filtr – osuszacz, ale jego możliwości wyczerpują się definitywnie po dwóch latach pracy. Jeśli filtr-osuszacz nie jest regularnie wymieniany, wysoka zawartość wody doprowadzi do korozji wszystkich elementów układu. Następstwem będzie przyspieszone zużycie i mechaniczne uszkodzenia części układu. Gdy w układzie klimatyzacji krąży zawilgocony czynnik chłodniczy zawór rozprężny może ulec zalodzeniu, co całkowicie blokuje działania klimatyzatora, a w dalszej kolejności prowadzi do zniszczenia skraplacza i sprężarki.

Regularna wymiana filtra – osuszacza pozwala uniknąć wysokich kosztów napraw.

klimatyzacja samochodowa, naprawa klimatyzacja samochodowa, ozonowanie, wymiana filtra kabinowego, wymiana filtra w klimatyzacji, klima, odkażanie parownika

 

DLACZEGO TRZEBA REGULARNIE DEZYNFEKOWAĆ UKŁAD KLIMATYZACJI?

  • Bakterie, grzyby i inne drobnoustroje osadzające się na parowniku powodują powstawanie niemiłych woni i mogą wywołać reakcje alergiczne pasażerów samochodu.

Parownik jest zamontowany pod deską rozdzielczą i zintegrowany z systemem wentylacji wnętrza pojazdu. Osadzająca się na jego powierzchni wilgoć ze schładzanego powietrza i brak światła stanowią idealne warunki do rozwoju bakterii, grzybów i innych mikroorganizmów. Docierają one do parownika wraz z kurzem z zasysanego powietrza i osiadają na blaszkach radiatora parownika, skąd poprzez system wentylacji docierają do kabiny. U wielu ludzi grzyby i drobnoustroje powodują kichanie, łzawienie, kaszel lub inne dokuczliwe reakcje alergiczne. Ponadto gnijące w wilgoci mikroorganizmy wywołują niemiłą, stęchłą woń.

Regularna dezynfekcja parownika niszczy zarodniki grzybów, bakterie i drobnoustroje. Jeśli jest przeprowadzona prawidłowo, nie wywołuje żadnych szkodliwych następstw.

 

Dlaczego konieczna jest wymiana filtra kabinowego raz do roku lub co 15 tys. km?

• Regularna wymiana filtra jest konieczna i zalecana przez producentów pojazdów, ponieważ w miarę osadzania się zanieczyszczeń w jego warstwie filtrującej do kabiny wpada coraz mniej powietrza.
• Zablokowany filtr kabinowy może doprowadzić do uszkodzenia silnika dmuchawy układu wentylacji.
• Zaparowane szyby to często skutek zmniejszonej przez zanieczyszczenia przepustowości filtra.
• Zanieczyszczenia warstwy filtracyjnej mogą być przyczyną nieprzyjemnego zapachu wewnątrz pojazdu

Filtr kabinowy jest zwykle wykonany z materiału włóknistego o odpowiednio dobranej przepustowości powietrza, który zatrzymuje kurz, zanieczyszczenia i pyłki z powietrza.
Jeśli filtr ma dodatkową warstwę z aktywnym węglem, odfiltrowaniu ulegają także szkodliwe gazy jak węglowodory i ozon. Biorąc pod uwagę, że w ciągu godziny przez filtr przepływa do 300 m3 powietrza, można łatwo zrozumieć, dlaczego już po roku lub 15 tyś. km przebiegu filtr osiąga „punkt saturacyjny”, czyli zmniejszenie przepustowości o 75% w stosunku do nowego wkładu.
Jeśli w tym momencie nie wymieni się filtra, nastąpi zablokowanie dopływu powietrza z zewnątrz do kabiny pojazdu. Zablokowany filtr, to także ogromne przeciążenie silnika dmuchawy, a w skrajnym przypadku nawet jego przegrzanie. Kolejny efekt zanieczyszczenia filtra to zaparowanie szyb we wnętrzu. Jeśli filtr jest zatkany i stary, to dodatkowo będzie przyczyną przykrego zapachy w kabinie.

Co ma wspólnego klimatyzacja z bezpieczeństwem jazdy?

• Szybkie zmęczenie przy upałach
• Spadek zdolności koncentracji
• Wydłużenie czasu reakcji
• Zwiększenie ryzyka wypadku

Naukowe badania potwierdzają, że wraz ze wzrostem temperatury obniża się zdolność koncentracji, a organizm ludzki szybciej się męczy. Jednocześnie wydłuża się czas reakcji. To z kolei podnosi znacznie ryzyko wypadku. Klimatyzacja w samochodzie schładza wnętrze do przyjemnej temperatury, osuszając jednocześnie powietrze. Pasażerowie czują się dobrze. Dzięki temu szybkość reakcji i zdolność do koncentracji kierowcy zostaje zachowana przez dłuższy czas.

SERWIS KLIMATYZACJI SAMOCHODOWEJ

obrazek_2

Serwis klimatyzacji samochodowej

Skąd się bierze zapach stęchlizny w kabinie samochodu?
• Przyczyną może być stary filtr kabinowy i/lub zanieczyszczony parownik.

Z biegiem czasu cząsteczki kurzu zatrzymane przez filtr wchodzą w reakcję z wilgocią z powietrza. Kiedy filtr jest zbyt stary może to prowadzić do powstawania przykrego zapachu. Bakterie, grzyby i inne mikroorganizmy osadzające się i gnijące na parowniku powodują powstanie zapachu stęchlizny oraz wywołują reakcje alergiczne u pasażerów.

Regularna wymiana filtrów i regularna dezynfekcja parownika eliminują ten problem, a przede wszystkim zapobiegają jego występowaniu.

Po czym poznać, że coś złego dzieje się z układem klimatyzacji?
Awaria klimatyzacji może mieć następujące objawy:

• Słaba wydajność chłodzenia
• Zwiększone zużycie paliwa
• Hałaśliwość
• Zaparowane szyby
• Pojawienie się nieprzyjemnego zapachu

Zbyt mała ilość czynnika chłodniczego może być przyczyną słabego schładzania.
Zwiększone zużycie paliwa może być spowodowane przez zbył częste i zbyt długie włączanie się kompresora klimatyzacji. Hałas słyszalny tylko po włączeniu układu klimatyzacji jest zwykle powodowany przez kompresor lub zawór rozprężny. Stale zaparowane szyby to często oznaka zabrudzenia filtra kabinowego. Aby uniknąć poważnego uszkodzenia, kontrolę układu klimatyzacji należy zlecić fachowcowi.

Jak do nas dojechać?

Wszelkie informacje udzielimy pod numerem telefonu:

95 729 72 55  lub  95 722 10 20

PRZEGLĄD DEZYNFEKCJA

KLIMA AUTO